NYHETER OCH TIPS FÖR FÖRETAG - NR 7, SEPTEMBER 2009
Tillbaka till förstasidan Skriv ut Tipsa en kollega Prenumerera!

Swedbank är Årets affärsbank 2009

Swedbank har utsetts till Årets affärsbank 2009 i undersökningen Finansbarometern. Swedbank har tidigare fått utmärkelsen år 2003, 2004 och 2005.
Omfattande kontorsnät med stor lokal närvaro, tid för kunden, dedikerade medarbetare. Det är några av anledningarna till att Swedbank får så gott betyg av storföretagen i Sverige.

Årets affärsbank tas varje år fram i undersökningen Finansbarometern. Där får de största svenska företagen svara på hur de upplever sin bank. Frågorna gäller service, priser, utbud, kundnöjdhet, kvalitet på rådgivningen och elektroniska tjänster. I år fick Swedbank högst betyg på allt utom kundnöjdhet, där man kom på andra plats. Som enda bank förbättrade man också sitt betyg på service sedan mätningen i fjol.

Något att leva upp till
– Vi satsar mycket på att finnas där för kunden. Särskilt nu när tiderna har varit tuffa. Det är naturligt att vända sig till banken i oroliga tider och det mötet har varit en bra plattform för oss, säger Kjell Hedman, chef Svensk bankrörelse i Swedbank.

Banken vässar nu ytterligare sitt erbjudande för att kunna göra kunderna ännu nöjdare.
– Nu har vi något att leva upp till. Vi gillar inte att förlora och kommer att ta in alla input från Finansbarometern för att bli ännu bättre. Företagskunderna kommer att få möta en ännu mer taggad bank i fortsättningen, lovar Kjell Hedman.




FILM: “Det känns oerhört inspirerande”. Kjell Hedman om hur det känns att Swedbank blev Årets affärsbank 2009.

Kjell Hedman får blommor och diplom av Affärsvärldens chefredaktör Jon Åsberg och Kristian Sundberg, vd på analysföretaget Eastbrook.
Finansbarometern, som är Sveriges största oberoende undersökning av bank-, finans- och försäkringsmarknaden, genomförs varje år. Ekonomichefer och andra nyckelpersoner på 2 370 företag och organisationer i Sverige, med över 200 anställda och/eller 250 Mkr i omsättning, får svara på frågor om hur nöjda eller missnöjda de är med sin bank. Finansbarometern 2009 genomfördes som en webbaserad enkät under maj-juni 2009.
 

Du vet väl att du kan prenumerera kostnadsfritt på Bättre Affärer!
ANGE DIN E-POSTADRESS NEDAN
Publicerad 2009-09-22