NYHETER OCH TIPS FÖR FÖRETAG - NR 9, NOVEMBER 2009
Tillbaka till förstasidan Skriv ut Tipsa en kollega Prenumerera!
Krönika

Därför är vi alltid
där du är

Vårt mål är, och har alltid varit, att finnas nära kunderna. Vare sig kunden är en 18-åring med sitt allra första bankkonto, eller ett företag som omsätter miljarder varje år. Min gissning är att du inte är någon av dessa, utan någonstans mittemellan.
Endast det bästa är gott nog. För dig. Och för oss. Att vi ska kunna ge dig det allra bästa kräver att vi vet vad du behöver. Och det i sin tur kräver ett starkt bankkontor; ett kontor som kan sin närhet utan och innan och som kan ge råd efter förutsättningar som råder där. Lokala experter som definierar lokala behov.

Lokalt anpassade behov
Vi tror helt enkelt inte att någon som jobbar på vårt huvudkontor i Stockholm har lika bra koll på Halland som den som arbetar i Halmstad. Eller att samma behov finns på företagsmarknaden i Kalmar som i Skellefteå. Vi är likaså övertygade om att de privatekonomiska frågorna skiljer sig mellan kunder på Kungsportsavenyn i Göteborg och kunder i Vansbro. Och för att tydliggöra detta ännu mer vrider vi upp vår lokala förankring ytterligare ett snäpp: Genom att ta bort ett chefsled i banken förkortar vi vägen mellan dig som kund och Swedbanks ledning.

Bankens beslut närmare dig
Det gör dels att du på ett snabbare och tydligare sätt kan få respons för dina synpunkter på banken och dels att bankens beslut kommer dig till handa snabbare än förut. Dessutom kommer allt fler lokala beslut att fattas. För din skull - och för vår skull. Vi är nämligen övertygade om att en mer lokal beslutskraft ger nöjdare kunder. Nöjdare kunder ger i sin tur även nöjda medarbetare och så är en positiv spiral igång.

Vår geografiska spridning på den svenska kartan har vi aldrig tummat på. Visst, ibland måste bankkontor stänga, men ibland öppnar nya. Och vi kommer alltid att kämpa för att hitta vägar att fortsätta stärka vår lokala förankring. Detta är som sagt inget nytt för oss. Såhär har vi alltid jobbat. Men nu gör vi det bara lite enklare, lite närmare dig, med mycket mer beslutskraft lokalt.

Du vet väl att du kan prenumerera kostnadsfritt på Bättre Affärer!
ANGE DIN E-POSTADRESS NEDAN
Publicerad 2009-11-10