Nyhetsbrevet Bättre Affärer Tips och inspiration för dig som är företagare
Tillbaka till förstasidan Skriv ut Tipsa en kollega Prenumerera!
Telefonbankens medarbetarna finns i Göteborg, Piteå och Östersund.

Banken med söndagsöppet

Telefonbanken personlig service är Swedbanks öppnaste kontor. Hit är kunderna välkomna alla dagar i veckan, från sju på morgonen till elva på kvällen. På telefonbanken företag jobbar i dag 45 företagsrådgivare. Rent fysiskt befinner sig medarbetarna i Göteborg, Piteå och Östersund.

– Vi hjälper kunderna i stort och smått, med samma saker som bankkontoren och vi har samma kompetens och kunnande som andra rådgivare i banken, säger Niklas Arvidsson som har arbetat som rådgivare på telefonbanken i tre år.

Många kunder ringer till telefonbanken för att få hjälp med vardagsärenden. Andra vill ha mer kvalificerad rådgivning.

– Vi är vana vid alla slags frågor och vi jobbar i team. Tillsammans hanterar vi allt från transaktioner och utlandsbetalningar till placerings-, pensions- och försäkringsfrågor. Vi hjälper också många kunder med deras privatekonomi och svarar på frågor om internetbanken och bankens e-tjänster. Med ett samtal till telefonbanken kan du få hjälp med både företagets och din egen ekonomi, säger Niklas Arvidsson.

Hela dagarna, halva nätterna
Utöver den breda kompetensen är de mest utmärkande fördelarna med telefonbanken generösa öppettider, tillgänglighet och det faktum att tjänsten är gratis.
– Vi har öppet mellan kl. 07.00 och 23.00, alla dagar i veckan. Det passar många av våra företagskunder, eftersom de ofta sköter företagets ekonomi och administration på kvällar och helger. Vi märker att fler och fler kunder använder oss som ett alternativ eller komplement till kontoret, säger han.

Telefonbankens medarbetare inte är kontaktpersoner åt kunderna. Alla medarbetare jobbar mot alla kunder.
– Det är inget problem vare sig för oss eller för kunderna, säger Niklas Arvsdsson. Vi har alla tillgång till samma information om kundernas affärer och kan enkelt hålla oss uppdaterade på vad som har hänt.

Maria Toll

Bra att veta om telefonbanken
  • Du kan nå Telefonbanken personlig service även när du befinner dig i utlandet. Ring +46 771 22 11 22.

  • Med telefonbanken självbetjäning kan du kolla saldot på några sekunder, göra överföringar eller kolla senaste transaktioner – dygnet runt.
 

 
Niklas Arvidsson är rådgivare på telefonbanken i Göteborg.
Så blir du kund i telefonbanken
  • Skaffa Bättre Affärer, där telefonbanken företag ingår. Läs mer och anmäl ditt intresse här.

  • Skaffa telefonbanken företag i internetbanken eller på närmaste kontor. Telefonbanken företag kostar inget.
 

Telefonbanken:
0771-22 11 22
 

Nyhetsbrevet Bättre Affärer vänder sig till bankens företagskunder. Det ges ut tio gånger per år.
Ansvarig utgivare: Ellen Carlgren. Redaktör: Maria Toll. Lokala avvikelser kan förekomma.
Distribution: Brightly. Denna webbplats använder cookies.