Affärscenter Aktiehandel är en telefonbaserad tjänst, bemannad med några av bankens skarpaste börsmäklare. Med utgångspunkt från bankens analyser och portföljstrategier vägleder de kunderna i deras aktieaffärer. Affärscenter Aktiehandel har öppet måndag till fredag kl 09.00-17.30, alla dagar börsen är öppen.

– Vi hjälper bankens aktieintresserade företags- och privatkunder att göra bättre aktieaffärer. Det kan t ex handla om att ge konkreta köp- och säljtips, diskutera marknadsstrategier eller sammanfatta innebörden av de senaste rapporterna. Vi kan också hjälpa kunderna med orderläggning, säger Linda Östling, chef för Affärscenter Aktiehandel.

Analyser och modellportföljer
Mäklarnas råd utgår från modellportföljerna och grundar sig på bankens analyser av 120 bolag på Stockholms-börsen och 250 företag i Norden och i de baltiska länderna.
– Det här är inte någon personlig tjänst i den meningen att man har en ”egen” mäklare. Alla mäklare hos oss är beredda att hjälpa till och kunderna kan känna sig trygga i att de kommer att få samma kompetens och råd oavsett vem hos oss de pratar med, säger Linda.

Obegränsad tillgång
Som kund hos Affärscenter Aktiehandel har man obegränsad tillgång till mäklarnas kompetens och kunnande.
– Det står kunderna fritt att välja om de vill lägga sina orders via oss eller om de vill göra affärerna själva, säger hon.

För att få ut det mesta möjliga av att vara kund hos Affärscenter Aktiehandel är det bra att gå igenom mål och syfte med placeringarna, tillsammans med sin rådgivare på banken innan man ringer.

– Är du ny som kund hos oss är det förstås bra om du har tänkt igenom vad du vill och på hur lång sikt du gör dina affärer. Ett generellt råd är också att följa med på marknaden och hålla koll på vad som händer, säger Linda.

Läs mer här