Sedan en tid tillbaka har Swedbank haft en sida på Facebook för att förenkla för dig som kund att komma i kontakt med banken. En ny kontaktväg där du snabbt och enkelt får bra information från banken, men även en möjlighet att ställa frågor eller framföra åsikter. Dessutom kan du läsa andras frågor och inlägg och se vilka svar de fick, på så sätt kan du få värdefulla tips.

Rikard Nordlund på Telefonbanken:
– På Facebook-sidan hjälper vi både kunder och icke-kunder att svara på frågor om ekonomi och om banken i stort. Facebook är dessutom ett bra verktyg för att sprida information om till exempel bedrägerier eller störningar i system.

För det mesta är det privatkunder som skickar in sina frågor på Facebook-sidan. Men självklart tar vi gärna emot frågor från dig som företagare.

– Hittills har frågorna från företag berört möjligheten att sätta in dagskassa när kontoret blir kontantfritt, frågor om e-bokföringstjänsten samt skattefrågor, säger Rikard Nordlund.

Har du några funderingar som rör dig som företagare eller ditt företag tveka inte att besöka vår Facebook-sida.