Mobilt BankID är en personlig e-legitimation för smartphones och surfplattor som du alltid bär med dig. För att kunna använda Mobilt BankID till Mobilbanken företag, internetbanken företag eller internetbanken firma behöver du därför vara privatkund i Swedbank.

Nu behöver du inte använda säkerhetsdosan
Från att du tidigare endast har kunnat utnyttja vissa av tjänsterna i mobil- och internetbanken får du nu tillgång till alla funktioner utan att behöva använda säkerhetsdosan. Som att lägga till nya överförings- och betalningsmottagare med mera.

Beställer du det nya kodkortet behöver du bara aktivera Mobiltt BankID en gång för att få tillgång till alla tjänster i mobil- och internetbanken utan att du behöver säkerhetsdosan. Det fungerar även som din digitala namnteckning hos många myndigheter och på andra webbplatsar, till exempel Bolagsverket och Skatteverket.

Få hjälp med Mobilt BankID om du använder företagskopplad dosa
Har du företagskopplad dosa är den upplagd som den enda tillåtna ID-metoden för företaget. Därför får du ett felmeddelande när du logga in och du behöver ändra din ID-metod till att kunna använda alla typer av ID-metoder.

Om du är enskild näringsidkare vänligen kontakta Kundcenter Företag på 0771-33 44 33 så kan de hjälpa till att ändra din ID-metod.

Tillhör du ett aktiebolag, vänligen kontakta ditt bankkontor.